İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya ile Adalet Bakanı Yılmaz Tunç görevden alındı. Resmi Gazete’de yayımlanan atama kararlarına göre, İstanbul Cumhuriyet Başsavcısı Akın Gürlek Adalet Bakanlığına, Erzurum Valisi Mustafa Çiftçi ise İçişleri Bakanlığına atandı.
Ali Yerlikaya’dan Açıklama
Eski İçişleri Bakanı Ali Yerlikaya, yaptığı açıklamada, “Cumhurbaşkanımız Recep Tayyip Erdoğan’ın tensip ve takdirleriyle 4 Haziran 2023 tarihinde başladığım İçişleri Bakanlığı görevimi kıymetli kardeşim Mustafa Çiftçi’ye devrediyorum. Kendisini tebrik ediyor, yeni görevinde başarılar diliyorum. Allah hayırlı uğurlu etsin. Bakanlığım süresince verdiği büyük desteklerinden dolayı Sayın Cumhurbaşkanımıza şükranlarımı arz ediyorum” ifadelerini kullandı.
Yılmaz Tunç’tan Açıklama
Eski Adalet Bakanı Yılmaz Tunç ise, “Bundan sonra ülkemiz ve milletimiz için ter dökmeye, Türkiye Yüzyılı için ilk günkü heyecanla çalışmaya devam edeceğiz. Sayın Cumhurbaşkanımızın tensipleriyle Adalet Bakanı olarak atanan Sayın Akın Gürlek’e görevinde üstün muvaffakiyetler diliyorum” şeklinde konuştu.

